De multe ori poate v-ati pus intrebarea "ma ce...cauta cutia asta aici,ce bine daca era aici o scara sau o cutie sa ma sui sus...etc"
Avem nevoie de un program pt a face mape cs.Programul se numeste valve editor 3.4
Ok acum luam valve editor (de unde doriti) si il instalam apoi il rulam...dar inainte de a ne apuca de facut hartzi trebuie sa facem setarile urmatoare:
1.Intram in program dam click pe tools si pe options
2.Apare o fereastra "configure valve Hammer Editor" aici dam click pe textures si alegem textura pe care vrem sa o folosim dand click pe add wad si alegem din cstrike: asault.wad...torntexture.wad...dust2.wad ce textura doriti.
3.Ok acum dam clik pe Build programs si facem urmatoarele setari:
-la configuration alegem counter strike
-la game executable alegem ce joc ruleaza dupa ce termina harta in cazul nostru counter strike ex la mine: D:/Jocuri/counter-strike/hl.exe (cand alegem dam pe browse)
-la CSG executable dam clik pe browse si alegem din locatia programului (adica valve editor-unde am setat sa instalam programul de ex D:/programe/valve) folderul tools de unde selectam pe qcsg.exe sau csg.exe (depinde de versiune)
-la BSP executable la fel mergem in tools si alegem qbsp.exe sau bsp.exe (depinde de versiune)
-la Vis executable tot din tools alegem vis.exe
-la RAD executable din nou din tools alegem qrad.exe sau rad.exe (depinde de versiune)
-la place copiled maps in the directory etc alegem unde vrem noi sa puna mpa dupa ce e gata (in czul nostru cstrike\maps
4.Ok la game configuration o sa facem asa:
-la configuration sa fie pus pe counter strike
-la game data files trebuie adaugate niste file tot din locatia programului dar acum nu din tools doar din folderul fgd in care gasiti 4 foldere si anume:"counter-strike"..."day of defeat"..."half-life"..."team fortess classic" .In fiecare din aceste foldere se gaseste cateo fila .aceste file le adaugati la "game data files"
-la texture format sa fie pus pe wad3 (halflife / TFC)
-la map type sa fie pe Halflife / TFC
-la default pointentity class sa fie pe info_player_deathmatch
-la default solitentiny class sa fie pe button_target
-la game executable directory punem folderul principal al jocului ex:D:\hlds
-la game directory sa fie pus pe valve ex:D:\hlds\valve
-la rmf directory setati unde vreti sa va salveze mapele de ex D:\kit\valve editor\maps
astea sunt setarile !!
pt a face o mapa noua dat pe file>new va aparea mai multe chenare:
chenarul "camera" iti arata tot ce ai creat in 3d (pt a vedea si textura da click pe tools si texture lock)
-chenarul front (y/z) este planul schitat din fata
-chenarul sade (x/z) este planul schitat lateral
-chenarul top (x/y) este planul schtat deasupra
pt a face baza harti sau podeaua unei camere faci un patrat sau ce forma vrei in chenarul top cu unelta plock tool (de forma unui cub alb)
pt tavan tot in chenarul top mai faci un patrat peste alalalt
pt a ridica tavanu deasupra pui pe unelta "selection tool"(o sageata rosie) si prinzi din chenarul front si il ridici cat vrei ...acum nu am timp mult pt explicati dar miscati din toate 3 chenaruri si va uitati dupa chenarul
camera pana veti reusi sa puneti pereti la locul lor sau obiectele ce vreti sa le faceti ...pentru inceput faceti si voi niste harti mai mici ceva de genu 1hp pt a da textura peretilor ii selectati si apoi apesati pe unelta togle texture aplication si alegeti textura doeita pentru perete
pt a pune locu de unde pornesc counter sau tero selectati pe unelta entity tool si apare in dreapta ecranului categories-unde sa fie pus pe entites iar la objects alegeti pt a plasa teroristii pe harta "info_player_deathmatch" si pentru a plasa counteri pe harta "info_player_start" si apoi k mausul ii plasati pe harta...
tot de aici de la objects sa alegeti light si sa plasati becurile pentru lumina
ATENTIE! Cand plasam oameni si becurile sa fie putin in aer sa nu atinga pamantul!
Pentru a rula harta o salvati(file>save as ATENTIE cand dati nume la harta sa nu folositi puncte sau sa lasati loc cu barieta k astfel harta nu mai merge daca vrei sa desparti 2 cuvinte foloseste bara jos _ de ex mapa_mea ) apoi apasati file>runmap sau dati F9 si apare o fereastra unde la "run CSG"..."run BSP"..."run vis"..."run rad" sa fie puse toate pe normal apoi apasati ok si asteptati pana termina de prelucrat harta ...
parca cand termina spune timpul de prelucrare si mai multe detali tar sa nu va grabitzi sa asteptati sa termine apoi va rula automat hl sau cs (in caz k ruleaza HL muti din joc pe counter apoi porneste automat mapa pe care ai facut-o)
Asa se face o mapa sper sa reusiti !!! Daca reusiti si faceti o mapa sa mi-o dati si mie sa vad cum va iesit.
Sper ca v-am fost de folos cu acest tutorial!